Treningi dla rowerzystów z kettlebell

W planie zajęć Silesia Kettlebell pojawiła się nowa forma treningów – zajęcia profilowane z myślą o kolarzach, w szczególności tych, uprawiających różne formy kolarstwa górskiego – w tym również te najbardziej ekstremalne. Ta forma treningów sprawdzi się również bardzo dobrze u biegaczy – którzy dzięki profilowanym treningom zyskają więcej siły w nogach przy jednoczesnym zachowaniu masy ciała, oraz pozwoli na poprawienie mobilności i świadomości swojego ciała.

Na czym polega program profilowany?

_DSC0067W trakcie treningów poznacie wszystkie podstawowe techniki pracy z kettlebell metodą hardstyle – program nauki podstawowych wzorców ruchowych jest zbieżny z programem grupy początkującej. Różnica zaczyna się na poziomie wykorzystania tych ruchów – w grupie profilowanej wykonujemy mniej ćwiczeń nastawianych na spalanie tkanki tłuszczowej (co nie oznacza, że nie pojawią się od czasu do czasu długie serie swingów), ponieważ zgodnie z założeniami trening kardio na rowerze czy trening biegowy jest wykonywany przez uczestników w innym czasie.

W trakcie treningów skupimy się na harmonijnej budowie siły – położymy jednak większy nacisk na te elementy, które są najpotrzebniejsze: siłę nóg, mięśni brzucha, a także – co szczególnie ważne dla osób jeżdżących w górach – siłę przedramion i wzmocnienie chwytu. Wzmocnimy  obręcz barkową,  której kontuzje w MTB są szczególnie problematyczne.
Poza budową siły ważnym aspektem będzie również poprawienie mobilności – gros rowerzystów ma olbrzymi problem z wykonaniem prawidłowego przysiadu bez pojawiania się tzw. butt wink’a czy – w skrajnych przypadkach – nawet utrzymywaniem prostych nóg w pozycji podporu. Tego typu problemy dotyczą też części biegaczy, którzy podobnie jak rowerzyści często nierównomiernie rozbudowują mięśnie nóg, zapominając zupełnie o tylnej taśmie mięśniowej.

 

Dla kogo? Czy to jedynie trening dla rowerzystów?

Mimo, iż program jest kierowany przede wszystkim do osób uprawiających kolarstwo, na uczestnictwie w zajęciach skorzystać mogą wszyscy. Praca nad poprawnymi wzorcami ruchowymi, poprawa świadomości swojego ciała i budowa siły funkcjonalnej – takiej, z której korzysta się w życiu „na co dzień”, a nie tylko w trakcie pobytu na siłowni – przełoży się na wyraźne poprawienie komfortu życia.Ten program to również dobra opcja dla osób, które nie lubią dużej ilości kardio, lub miały długą przerwę od aktywności fizycznej.

Kiedy odbywają się zajęcia? Do kiedy mogę dołączyć?

Zajęcia będa odbywały się w poniedziałki o godzinie 20:00 i czwartki o godzinie 20:10. Zajęcia trwają około 75-80 minut.
W przypadku gdyby nie pasował Ci jeden z tych terminów – zamiennie możesz udać się na trening grupy początkującej. Pierwsze wejście gratis!

Dołączenie do grupy możliwe jest do poniedziałku, 15 lutego. 

Czesz dołączyć? Po prostu przyjdź do nas na zajęcia, lub – jeśli masz jakieś pytania – skontaktuj się ze mną pod adresem dorian @ rochowski.org  tudzież telefonicznie: 504386000

One thought on “Treningi dla rowerzystów z kettlebell

Komentarze są wyłączone.